Pai citeste, ba!

Reading at the subway

Metrou, ora 7.10 am.

Tatal si fiul, probabil cu o parte din drum comun, merg fiecare spre treaba lui.

Fiul (genul de smecheras, cu cercel cu piatra mare si falsa in urechea stanga, putin posomorat): „Ba, tre’ sa citesc Morometii pana saptamana viitoare, ca-l avem in programa pentru BAC”

Tatal (imbracat sport, tantos, abordand un aer mandru si un zambet in coltul gurii): „Ba, in treishpe ani de scoala, nu cred c-am citit vreo carte” M-a apucat o nespusa si inaltatoare bucurie, vazand cum un parinte incurajeaza culturalizarea copilului, cu gandul ca poate, doamne, o iesi ceva din el…

Recunosc, as fi fost si mai fericit, daca auzeam un: „Pai citeste, ba! in p**a mea, si nu te mai fandosi atat. Eu am fost lichea si cata scoala am facut nu mi-a pasat. Acu’… parca-mi pare rau”

Dar, imi trag o palma peste obraz si-mi spun ca ar trebui sa ma lecuiesc de asteptari cu privire la viitoarele generatii promitatoare sau chiar la parintii acestora. Insa un continuare voi fi un avid sustinator al ceror care prefera o carte in locul difuzoarelor telefonului mobil.

P.S.: Zarionu’, o astept pe aia cu „Ba, n-ai tu scoala… ”😛

16 Răspunsuri

  1. …cata vacanta am eu” 😀

  2. e bine ca stie sa citeasca…

  3. Ba! eu nu te mai suport la birou si acu’ ai umplut si netu’…

    O sa am o depresie😦

  4. Comentariu serios:

    – e foarte bine scris
    – pacat ca e un subiect dureros😦 pentru multa lume
    – ar citi toata lumea carti daca se apuca un manelistodepresiv gen Guta, Salam (zis si parizer cu picioare) sau Minune sa scrie carti

    Cam atat… deocamdata!

  5. Dar totusi, traim in secolul vitezei. Este oare demodat sau inutil sa citesti? Oare mirosul de carte veche (egalat partial doar de cel de carte noua) a ramas singurul motiv pentru care citesc? Vreau sa cred ca nu! Totusi eu am facut parte din generatia ce nu a avut alta distractie decat cartea: aveam 2 ore de program TV in care il vedeam pe … stiti si voi ce vedeam, iar computerul era reprezentat de HC90 pentru care am citi o vara intreaga carti despre Basic sa-l pot folosi (isn’t that ironic? ) Citeam pentru ca nu aveam de ales? Citeam pentru ca nu aveam altceva de facut? Probabil. Posibil. Insa, microbul te prinde. Si incepi sa citesti din proprie initiativa, nu pentru ca trebuie sau ca nu ai ceva mai bun de facut. Si in curand incepi sa stai cu cartea in mana zi si noapte curios sa vezi ce se mai intampla cu … sau cu … si astepti o carte noua mai rau decat ziua de Craciun. Dar oare se mai intampla aceste lucruri si cu generatia de astazi? NU! De ce? pentru ca acceasul la informatie a devenit mult mai facil. Pentru ca in varful degetelor ai toata informatia de care ai nevoie. Nu mai trebuie sa citesti o saptamana o carte pentru a scoate un rezumat, dai un google. Nu mai citesti Morometii pentru BAC, vezi filmul. Pai oricat de bun ar fi Victor Rebenciuc in rolul lui Moromete, cum ramane cu mirosul de carte noua? Sau cum ramane cu mirosul de crte veche?

    • Da, mirosul de carte veche bate mirosul de carte noua. Si senzatia pe care o ai atunci cand ai ajuns in camaruta ta si rasfoiesti rapid paginilie cartii tocmai cumparate este inegalabila… stiu doar cativa oameni care apreciaza acest sentiment. Eu am rasarit nitel mai tarziu decat tine.. pe vremea lu’ Sailor Moon si a desenului cu fotbal de pe Rai Uno (nu mi-l amintesc), pe vremea incipienta a cartoon network-ului, cu desene in engleza si cand nu erau toate porcariile de acum. Si totui, stateam prins cu orele pentru a termina cartea inceputa cu cateva zile in urma si a incepe-o pe urmatoarea din serie… mi-am pierdut si mi-am redescoperit placerea asta de cateva ori pana am terminat liceul. A nu se intelege ca am citit o intreaga biblioteca, dar e oricum mai mult decat nimic😉. Acum pare ca am descoperit-o definitiv si metroul e unul din locurile in care se consuma… pentru ca da, traim in secolul vitezei si uneori, cu toate parerile de rau, mi-e greu sa o includ in orarul zilnic.

Lasă un răspuns

